Siuntos, knygų atsiėmimas, prenumerata: +370 607 76545 | Administracija: +370 643 47069 nzidinys@nzidinys.lt
Mantas Adomėnas. Fuori le Mura (NŽ-A nr. 6)

Mantas Adomėnas. Fuori le Mura (NŽ-A nr. 6)

Aleksandra Kašubienė. Koliažas. 1989. Popierius. 35 × 43,5. LNDM V-æ dicatur I Vaikščiodamas po Romą, kartas nuo karto išgirsti tą frazę; prasiskverbusi į kalbos kraujotaką, ji beveik nepastebimu būdu struktūruoja patirtį. Yra bažnyčios, kurios yra už miesto sienos,...

Tomas Venclova. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 5)

SAULĖ KOTORE Pasilenk prie lūpų, kad galėčiau tau pakuždėti: jie kur kas tvirtesni, negu mūsų mirties tamsybė – šito siauro fjordo akmens, takai žvirgždėti, deimantinio jonėnų vandens atšiauri teisybė. Jie išliks po vokais, pranykstančioj mūsų tinklainėj, kur status...

Emilija Vanagaitė. Tarpuvartė (NŽ-A nr. 5)

Emilija Vanagaitė. Tarpuvartė (NŽ-A nr. 5)

Agatos Orlovskos parodos Per speculum et in aenigmate fragmentai. 2023. Luko Mykolaičio nuotraukos Aš – ciniška, bet gal šiuo atveju taip ir geriau, negu būti naivia ir akla bei tikėti kiekvienu net nesuprantamu žodžiu ar logikos stokojančių sakinių konstrukcijų...

Dvejopi teiginiai (NŽ-A nr. 5)

Dvejopi teiginiai (NŽ-A nr. 5)

Kęstutis Stoškus. Pranciškonų bažnyčios interjero fragmentas (vaizdas nuo choro). 1998. Fotografija Tai yra vienas iš negausių ištisai išlikusių sofistinių veikalų, deja, apie autorių nežinome beveik nieko. Veikalas parašytas daugiausia dorėnišku dialektu, spėjama,...

Mantas Toločka. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 4)

Mantas Toločka. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 4)

HEKTORO KŪNAS #3 Daktare Fermi, Turime pagrindo manyti, Kad šešėlis užfiksuotas koordinatėmis RA 5h 35m 17s Dec -5 23‘ 28“, Tai – Hektoro kūnas. Aišku, Hade kaip Hade, Nauji rezidentai nemato nieko. Čia, kaip ir kitoje Stikso pusėje, Šviesa galiausiai paliečia viską,...

Jūratė Čerškutė. Apie kontūrus (NŽ-A nr. 3)

Jūratė Čerškutė. Apie kontūrus (NŽ-A nr. 3)

Elena Grudzinskaitė. Šalutinis XIV. 2022. Fotopolimero graviūra. 13 × 19,4. Autorės nuosavybė Rašau šį tekstą lenkiškosios Majówkos (kasmetinių pirmųjų trijų gegužės dienų švenčių, taigi ir laisvadienių) išvakarėse, ištuštėjusios Varšuvos ir paskutinių balandžio dienų...

Kazys Preikšas. Karo stovio metai (NŽ-A nr. 1)

Būtent tokie – karo stovio – buvo praėjusieji metai. Tai nėra metafora, pagaunanti ir pabrėžianti kurį nors mūsų gyvenimo aspektą, nėra tai ir akademinę pretenziją turintis mokslinis apibrėžimas – tai yra tiesmukas ir tikslus praeitų mūsų gyvenimo metų apibūdinimas....

Mantas Toločka. Laiko prašvaistos (NŽ-A nr. 8)

Mantas Toločka. Laiko prašvaistos (NŽ-A nr. 8)

Vladas Braziūnas, LAIKO PRALANDOS: Eilėraščiai, Vilnius: Lietuvos rašytojų sąjungos leidykla, 2022, 256 p.Dailininkė Deimantė Rybakovienė Mielas skaitytojau, jeigu bent šiek tiek domiesi lietuvių poezija, tikriausiai žinai Vladą Braziūną. Atpažįsti jį renginiuose,...

Ebbe Flatau. Lietuva I (NŽ-A nr. 8)

Ebbe Flatau. Lietuva I (NŽ-A nr. 8)

Vaizdas nuo sodo pusės Aniškio dvare. Centre (veikiausiai) Ernstas Flatau. Apie 1930 EBBE, KUR DANIJOJE TU GIMEI? Publikuojamas 1938 m. Kaune gimusio Ebbes Flatau autobiografijos vertimas radosi iš meilės mokytojui ir tarpukario Lietuvai. Jauna, veržli, laisvos...

Roddy Lumsden. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 7)

Iš anglų kalbos vertė Rasa Ruseckienė EUROPA PO LIETAUS1 Galima nuodėmė: derybom pasiekta taika. Teisėjas ką tik baigęs darbą skambina pianinu, tiktai juodais klavišais. Laikinas taksi lūkuriuoja savam garde; galì nujausti garą, dumblą, suodžius, bet kokį gestų...

Eimantė Saldūnaitė. Tvano nebus (NŽ-A nr. 6)

Eimantė Saldūnaitė. Tvano nebus (NŽ-A nr. 6)

Filmo plakatas Kino teatro „Pasaka“ reklaminis įrašas socialiniame tinkle Facebook rugpjūčio 23 d. skelbė: „Neįtikėtina, kaip filmo Tvano nebus režisierius Marat Sargsyan išpranašavo dabartinius karo įvykius“. Toks marketinginis teiginys nejautriai ar net ciniškai...

Rita Mikučionytė. Lutum magnum (NŽ-A nr. 6)

Rita Mikučionytė. Lutum magnum (NŽ-A nr. 6)

Parodos „Lutum magnum“ Taikomosios dailės ir dizaino muziejuje fragmentai. 2022. Violetos Boskaitės nuotraukos Įvairiapusiai keramikos raidos kontekstai, molio ir meno jungtys pastaraisiais metais ypač domina kuratorių, tarpdisciplininio meno kūrėją Roką Dovydėną....

Tomas Daugirdas. Krizė ir grožis (NŽ-A nr. 6)

Tomas Daugirdas. Krizė ir grožis (NŽ-A nr. 6)

Birutė Zokaitytė. Iš ciklo „Mėlynbarzdžio sindromas“ V. 2018. Minkštas lakas, sausa adata, sk. 60 Kaip suprasime tai, kas vyksta šiandien, priklausys nuo atskaitos taško. Galima aiškinti kaip įvairialypę krizę, sukeltą pandeminės finansų politikos, Rusijos karo...

Tomas Venclova. Du eilėraščiai (NŽ-A nr. 5)

Tomas Venclova. Du eilėraščiai (NŽ-A nr. 5)

AZOVO KAMPANIJA Pasveikinta būk, primiršta Istorijos deive, su svita iš raketų lukštų̃, negyvų kareivių! Atpažįstam tave – nors tavęs dar nėra – tą beviltišką  dieną, kai sugirgžda vikšrai ir sraigtasparnių kandys perskrenda sieną. Paskui prie tavo valdžios...

Indrė Makaraitytė. Įsibrovėliai (NŽ-A nr. 4)

Tadas Gindrėnas. Piramidė. 2021. Linoraižinys, 70 x 50 Mano tėvai apsigyveno Šeškinės penkiaaukštyje. Nykiame daugiabutyje, kokius statė prie sovietų, kad naujuose mikrorajonuose sutilptų visi, kas duso nuo dulkių centre ir Senamiestyje, neapsikentė Užupio bomžyno ar...

Simonas Bernotas. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 4)

Simonas Bernotas. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 4)

Tadas Gindrėnas. Likimas. 2021. Linoraižinys, 70 x 100 Varšuva Parkų kapinėse Žalias tvenkinys Gal pasirodys kokia žuvelė Žuvelė pasirodo Trūksta šviesos Išlenda saulė Ieškome tiesiausios krypties Mus pasiunčia Milžiniški plakatai vėliavos Kryžiai kryžiai kryžiai...

Kleantas iš Asės. Himnas Dzeusui (NŽ-A nr. 3)

Kleantas iš Asės. Himnas Dzeusui (NŽ-A nr. 3)

Marija Marcelionytė-Paliukė. Pasprukę. 2021. Popierius, anglis, 78 x 107 Kleantas iš Asės (c. 330–230 m. pr. Kr.) – vienas iš svarbiausių filosofų, priklausiusių ankstyvajai Stojai (mokyklai, gavusiai vardą nuo savo rinkimosi vietos Atėnuose – „margojo portiko“, gr....

Sabina Brilo. Laiškas redaktoriui (NŽ-A nr. 2)

Sabina Brilo. Laiškas redaktoriui (NŽ-A nr. 2)

David Konecny nuotrauka Laba diena, mielas redaktoriau! Jau seniai nerašiau ilgų laiškų, o paskutiniai, kuriuos teko rašyti, buvo laiškai į kalėjimą – gerai pažįstamam žmogui, neteisėtai suimtam ir laukiančiam neteisingo nuosprendžio. Laiškai politiniams kaliniams –...

Ksenofontas. Agesilajas (NŽ-A nr. 2)

Ksenofontas. Agesilajas (NŽ-A nr. 2)

Marija Primačenko. Besijuokiantis tigras. 1982. Popierius, guašas. 61 × 84 Spartos karalius Agesilajas (c. 445–360 pr. Kr.) buvo viena įdomiausių ir svarbiausių to laikmečio asmenybių, tad nenuostabu, kad susilaukė ne tik Ksenofonto, bet ir kitų istorikų (Oksirincho...

Kęstutis K. Girnius. Migracija (NŽ-A nr. 1)

Migracijos problema yra rimta, ilgalaikė, nelengvai sprendžiama. Ji tik aštrės, vis didesniam skaičiui – legalių ir nelegalių – migrantų ir bėglių siekiant apsigyventi ES šalyse, kurių daugelis gyventojų nelinkę jų įsileisti. Susikerta įvairūs principai ir vertybės,...

Nikodem Szczygłowski. Lietuje (NŽ-A nr. 8)

Nikodem Szczygłowski. Lietuje (NŽ-A nr. 8)

Kazimieras Brazdžiūnas. Drowned Bell. 2021. Drobė, aerozoliniai dažai, 180 x 150 x 2. The Rooster Gallery archyvas – Sliha! Sliha!1 – sušuko moteris su didele oranžine berete ir mėlyna striuke, vis bandydama įsigrūsti į autobusą ir įsitempti du lagaminus – vieną...

Ignas Račickas. Kas yra dialogas? (NŽ-A nr. 8)

Ignas Račickas. Kas yra dialogas? (NŽ-A nr. 8)

Renginio dalyviai Liškiavoje. Organizatorių nuotrauka, iš facebook.com/LKMakademija Rugsėjo 10–12 d. Liškiavos vienuolyno ansamblyje prabėgo apie pusšimčio dalyvių sulaukęs Lietuvių katalikų mokslo akademijos ir partnerių organizuotas akademinis studijų savaitgalis...

George Orwell. Nušauti dramblį (NŽ-A nr. 7)

Eglė Vertelkaitė. Širdis. 2011. Ofortas Moulmeine, žemutinėje Birmoje, manęs nekentė daugybė žmonių – vienintelis kartas gyvenime, kai buvau tam užtektinai svarbus. Buvau miesto policijos poskyrio pareigūnas, o betikslio, savo esme smulkaus antieuropietiškumo jausmas...

Tomas Venclova. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 7)

Tomas Venclova. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 7)

Eglė Vertelkaitė. Parūkyti ir nusišauti kartu su Cindy. 2011. Fotografija, mechaniškai ir chemiškai apdorotas paviršius XXX Pasaulio nedaug, pareigų jam beveik nebelieka. Akmeninis laiptas, aukščiau dvi statmenos sienos, miestelis anapus Adrijos fjordo – su kupolo...

Audrius Dambrauskas. Fokuse: knyga (NŽ-A nr. 7)

Audrius Dambrauskas. Fokuse: knyga (NŽ-A nr. 7)

Fokuse: moterys Lietuvos kine, sudarė Natalija Arlauskaitė, Lina Kaminskaitė, Vilnius: Lapas, 2021, 364 p. Pasaulis, kuris priklauso vyrams – filmą tokiu pavadinimu kadaise planavo kurti Vytautas Žalakevičius, tačiau per kelis dešimtmečius scenarijaus taip ir nepavyko...

Italo Calvino. Markovaldas (NŽ-A nr. 5)

Italo Calvino. Markovaldas (NŽ-A nr. 5)

Kęstutis Grigaliūnas. Didieji statiniai Lietuvoje II. 2004. Šilkografija PAVASARIS 1. Grybai mieste Vėjas, pūstelėjęs miesto pusėn, atgabena keisčiausių gėrybių, kurias pastebi vos kelios jautrios sielos, pavyzdžiui, sergantieji šienlige, čiaudantys nuo tolimų kraštų...

Felix Ackermann. Kalėjimų ateitis (NŽ-A nr. 2)

Felix Ackermann. Kalėjimų ateitis (NŽ-A nr. 2)

Vaidotas Žukas. Teisingumo rūmai. 2013. Koliažas SANKT PETERBURGAS Jau trejus metus ant Nevos kranto tuščias stovi didžiausias 1937–1938 m. Leningrade vykdyto Didžiojo teroro paminklas. Sankt Peterburgo Kresty (Кресты) kalėjimas su žymiaisiais kryžių sudarančiais...

W. H. Auden. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 2)

W. H. Auden. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 2)

Iš anglų kalbos vertė Edgaras Platelis Vaidotas Žukas. Moteris, pakėlusi koją. 1978. Kartonas, aliejus. MO muziejaus kolekcija Pasivaikščiojimas sutemus (A WALK AFTER DARK) Tokioj šviesioj nakty Dvasia pleventi gali: Dieną privargus, prasistengus Šis prisukamas...

Dovydas Grajauskas. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 1)

Dovydas Grajauskas. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 1)

Linas Blažiūnas. Išskridimas. 2016. Popierius, pieštukas * * * Būti ar nebūti? Irgi mat, klausimas. – E.K. o kaip alkoholikas pranas iš antro aukšto kuris paskutines dienas praleido gerdamas spiritą iš stiklainio, vemdamas krauju ir gelsdamas buvo geras žmogus, bet...

Kęstutis K. Girnius. Orumas (NŽ-A nr. 1)

1948 m. paskelbtos Visuotinės žmogaus teisių deklaracijos pirmame Preambulės sakinyje rašoma: „visų žmonių giminės narių prigimtinio orumo ir lygių bei neatimamų teisių pripažinimas yra laisvės, teisingumo ir taikos pasaulyje pagrindas“, o pirmoje pastraipoje...

Tomas Venclova. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 6)

ANGELO VYZDŽIUOSE Už maumedžio lajos, šalia rusvokų tujų atsiveria ruduo. Gyvenvietė tuščia. Siauri paplūdimiai. Jų būta iš tikrųjų, bet smėlį paglemžė putojanti erčia. Ties pat akiračiu tamsuoja siluetas: greičiausiai tankeris, nors jo neįmatai. Salyno lėkštuma,...

Mantas Toločka. Achilo skydas (NŽ-A nr. 5)

Mantas Toločka. Achilo skydas (NŽ-A nr. 5)

Į Oriono burną įkrenta akis Ir visata trumpam sustoja plisti. Tvarus mirties ir vario lydinys Jau greit iš pusdievio atims vaikystę Ir išsipildys astrofizikų melai. Bet kol regi daugiau negu nuspėji, Prie miesto vartų dar susišneka kariai Ir skliautas nebesisuka....

Arnold Zweig. Autokrato paveikslas (NŽ-A nr. 4)

Arnold Zweig. Autokrato paveikslas (NŽ-A nr. 4)

Mikas Vaicekauskas. Rūkas XVIII (Kilmore Quay, Airija). 2019. Skaitmeninė fotografija Iš vokiečių kalbos vertė Vilma Vaskelaitė Erdvų kabinetą tepuošė blyškios melsvos sienos. Dar nespėję išblukti stačiakampiai žymėjo nuimtų paveikslų rėmus. Generolas majoras...

Ovidijus. Meilės elegijos (NŽ-A nr. 4)

Iš lotynų kalbos vertė Antanas Vitkauskas Publijus Ovidijus Nazonas gimė 43 metais anksčiau už Išganytoją ir per gyvenimą parašė daugybę Marsui ir Venerai, o taip pat ir mums – skaitytojams, aktualių poezijos eilučių. Venerai ir Marsui todėl, kad formuluotė „meilė =...

Tomas Riklius. Mirtis Bolonijoje (NŽ-A nr. 3)

Tomas Riklius. Mirtis Bolonijoje (NŽ-A nr. 3)

Manieristinis Neptūno fontanas Piazza del Nettuno aikštėje. 2020. Autoriaus nuotrauka Kovo 1 d. kaip ir kasdien pastarąjį mėnesį atsikėliau, susiruošiau ir išėjau išgerti rytinio puodelio espreso. Tiesą pasakius, jau kurį laiką beveik negėriau kavos, bet Italijoje tai...

Wisława Szymborska. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 2)

Wisława Szymborska. Eilėraščiai (NŽ-A nr. 2)

Rimantas Sakalauskas. Atspaudai (Degtukų dėžutės) III. 1987. Popierius, tušas Iš lenkų kalbos vertė Rolandas Rastauskas PERSPEKTYVA Prasilenkė it svetimi, be gesto ir žodžio, ji pakeliui į parduotuvę, jis link automobilio. Gal per tą skubą arba išsiblaškymą, arba per...

Ksenofontas. Hijeronas (NŽ-A nr. 2)

Ksenofontas. Hijeronas (NŽ-A nr. 2)

Rimantas Sakalauskas. Kriptos I. 1984. Popierius, tušas. LDM Ksenofontas (431–354 m. pr. Kr.) labiausiai išgarsėjo savo tekstais apie Sokratą, kurio mokiniu jis kurį laiką buvo. Žinomi, nors ir mažiau skaitomi jo istoriniai veikalai. Čia skelbiamas dia­logas Hijeronas...

Petro laiškas Pilypui (NŽ-A nr. 7)

Petro laiškas Pilypui – gnosticizmo srovei priskiriamas tekstas, išlikęs dviem nuorašais. Tyrėjai, atsižvelgdami į paraleles su Ireniejaus traktatu Prieš erezijas ir Jono apokrifu, mano, kad tekstas buvo parašytas II–III a. sandūroje. Pirmajame Petro laiško...

Hesiodo poema „Darbai ir dienos“

Hesiodo poema „Darbai ir dienos“

Naujojo Židinio-Aidų redakcija maloniai praneša, jog pirmą kartą išleistas pilnas Hesiodo kūrinys Darbai ir dienos. Projektą remia Lietuvos kultūros taryba. Jau daugiau nei penkiolika metų lietuvių literatūroje sėkmingai funkcionuoja Hesiodo „Teogonijos“ vertimas....

Mantas Toločka. Salų istorija (NŽ-A nr. 6)

Mantas Toločka. Salų istorija (NŽ-A nr. 6)

Petras Repšys. Kompozicija. XX a. devintas dešimtmetis. Popierius, tušinukas „Mirtis visada gražesnė už gyvybę“, – poetas. „Tikrai taip, mažiau prakaituoji“, – istorikas. Kaip ir kasmet, vasarai ritantis rudens link, Literatūros salos sukvietė studentus, dėstytojus ir...

Darius Kuolys. Laiškas redaktoriui (NŽ-A nr. 5)

Darius Kuolys. Laiškas redaktoriui (NŽ-A nr. 5)

Miela Redaktore, Praeities įvykius, sulaukusius jubiliejinių datų, paprastai mėginame suaktualinti – įrašyti į vyraujančius kultūrinius ir politinius pasakojimus. Vienos mūsų interpretacijos lieka ganėtinai ištikimos istorinei tikrovei, kitos – ją drąsiai palenkia...

Adomas Šulcas. Tikrovės agentai (NŽ-A nr. 5)

Adomas Šulcas. Tikrovės agentai (NŽ-A nr. 5)

Tarptautinio mokslinio simpoziumo The Agents of the Real akimirka. 2019. Aistės Girkonaitės nuotrauka. Tvankiomis birželio 19–20 d. į Nacionalinės dailės galeriją žmonės rinkosi neįprastu tikslu – klausytis mokslinių pranešimų. Tarptautiniame moksliniame simpoziume...

Gintaras Čaikauskas. Miesto dvasia (NŽ-A nr. 3)

Gintaras Čaikauskas. Miesto dvasia (NŽ-A nr. 3)

Kiekvienas pasaulio miestas turi savitą, nepakartojamą charakterį. Tai nėra lengva papasakoti arba aprašyti, tačiau visi galime intuityviai patirti šį jausmą trumpai svečiuodamiesi, o dar geriau – ilgesnį laiką ar nuolatos gyvendami jame. Ši savybė vienu žodžiu galėtų...

Mantas Toločka. Apie bendratį (NŽ-A nr. 1)

Mantas Toločka. Apie bendratį (NŽ-A nr. 1)

Mindaugas Nastaravičius, BENDRATIS: VIENO EILĖRAŠČIO ISTORIJA, Vilnius: Tyto alba, 2018, 62 p., 1000 egz. Dizainerė Agnė Dautartaitė-Krutulė Štai pasaulį išvydo trečioji Mindaugo Nastaravičiaus poezijos knyga – bendratis. Laikydamas ją rankose pirmą kartą nekantrauju...

Henrik Pontoppidan. Erelio Skrydis (NŽA nr. 8)

Henrikas Pontoppidanas (1857–1943) – danų rašytojas, Nobelio literatūros premijos laureatas (1917). 1890 m. pirmą kartą paskelbta novelė „Erelio skrydis“ („Ørneflugt“) yra vienas iš garsiausių rašytojo kūrinių, parašytas kaip atsakas į Hanso Christiano Anderseno...

Ramutė Dragenytė. Net jeigu (NŽA nr. 7)

Kęstutis Navakas priklauso tai poetų mohikanų kartai, kurie užsidarę savo intelektualiniame urve rašytojo amatą regi kaip gyvenimo pozą, būdą ir stilių, darbą ir poilsį. Jų kūryba gimsta arba „iš širdies“ (dvasios emocinių įtampų), arba racionaliai meistriškai...

Ramutė Dragenytė. Gražūs ir baisūs (NŽA nr. 4)

Daiva Čepauskaitė, 2005-ųjų Poezijos pavasario laureatė, praėjus keliolikai metų po paskutinės eilėraščių knygos (2004) išleido pirmąjį eilėraščių rinkinį vaikams Baisiai gražūs eilėraščiai (2017). Šis poetės ir dramaturgės kūrybinis gestas neliko nepastebėtas – knyga...

Evangelija pagal Mariją (NŽA nr. 4)

Evangelija pagal Mariją (NŽA nr. 4)

Evangelija pagal Mariją yra ankstyva apokrifinė evangelija, datuojama II amžiaus viduriu, priskiriama gnostinės krikščionybės srovei. Ši eretiška krikščionybės atšaka, dar vadinama gnosticizmu, stipriai skyrėsi nuo besiformuojančios Bažnyčios išpažįstamo tikėjimo....

Mantas Toločka. Eilės (NŽA nr. 4)

kai bučiuoji mane prasižiok lyg kalbėtum nes sudilo visi pinigai štai tyla ir todėl žolėje guli du trafaretai vietoj mūsų kurių žolėje nebėra   ir todėl šitas amžius praslinks lyg šešėlis deklaruodamas turtą išvengęs skolų nenorom pasirašęs kur reikia bet vėlgi...

Dešimtmečio POP ginčas (NŽA nr. 3)

Dešimtmečio POP ginčas (NŽA nr. 3)

Štai sulaukėme gero populiariosios literatūros teksto, kurio kritikai vis pasigesdavo, sakydami, kad „popsas“ lietuvių literatūroje vis dar tebėra keiksmažodis, nors galėtų būti tiesiog žanro įvardijimas, nusakantis kalbėjimo būdą, temą ir auditoriją, o taip esą...

Odisėjas Elitis. Monograma (NŽA nr. 2)

Raudosiu visada – ar girdi? – dėl tavęs, vienas, Rojuje I Kitur pasuks delno Linijas Lemtis it raktininkas Akimirkai net laikas nesipriešins Kaip kitaip, kai žmonės vienas kitą myli Dangus pažvelgs į mūsų vidų Ir pasaulį sukrės nekaltumas Su juodu mirties atšiaurumu....

Simas Čelutka. Aktualusis Spinoza (NŽA nr. 2)

Barucho Spinozos Teologinio-politinio traktato (toliau – Traktato) lietuviško vertimo pasirodymas yra svarbus įvykis Lietuvos filosofijos padangėje. Ne vien todėl, kad vis dar gėdingai stokojame filosofijos klasikos vertimų, tad neišvengiamai džiaugiamės kiekvienu...

Aistė Noreikaitė. Moralės objektyvumas reliatyvistiniame pasaulyje? Thomaso Nagelio ir Ronaldo Dworkino filosofinė ištikimybė tikrovės įvairovei (NŽA nr. 2)

Aistė Noreikaitė. Moralės objektyvumas reliatyvistiniame pasaulyje? Thomaso Nagelio ir Ronaldo Dworkino filosofinė ištikimybė tikrovės įvairovei (NŽA nr. 2)

Staiga iš ligoninės durų iššoko velnias. Faktas. Tikras velnias, nors visiškai į modernišką žmogų panašus, su balta prijuoste per visą pilvą. Pamatęs šliaužiančius numirėlius, pragariškai, kaip vieni velniai temoka, nusikeikė. Pagaudamas už kojų, veikiai jisai sutampė...

Tomas Petrulis. Eilėraščiai (NŽA nr. 1)

vos vieną aiškumo akimirką mūsų žvilgsniams trumpam susitikus suprato kažkas iš už mudviejų kad tie žvilgsniai ne mes ir ne mūsų o „mūsų“ tai tik tokia išraiška kuri reiškia svarbumą tarpusavio kai mus jungia kokia nors detalė tarytum koks temos jungtukas kurs...